gammal goding




gamla bilderböcker är för härliga. denna bok är från 1987 och har lästs om och om igen.
mamma var flitig att läsa för oss barn och det är nåt jag vill ge vidare till mina barn. varje dag försöker jag läsa åtminstone en bok.......och vi återkommer ofta till Pelle som växte ur sina kläder.
boken fick jag och mina syskon av fammo och faffa.....men min lillebror ville tydligen ha äganderätten och skrev namnet sitt TYDLIGT på två ställen på pärmen......
och det har alltid stört mej *LER*....undrar om jag skulle påpeka åt honom att den nu står i vår bokhylla, men då kanske han snattar den nästa gång han kommer hit *ha haa*
egentligen borde den vara vid mommos så alla barn och barnbarn får njuta av den.......

6 kommentarer:

jenny sa...

Inte visste jag att det fanns en sådan bokskatt i er hylla. Den vill jag bläddra i nästa gång vi kommer på besök.

maria sa...

jenny : den börjar nog bli ganska skör vid detta laget.....borde tejpas lite och behandlas varsamt!! tror ett bra ställe skulle va vid mommos, så den får vila ut lite mellan varven :O)

klipposfia sa...

Härligt minne av fammo o faffa:) jag tänker också ge böcker åt mina barnbarn sen....och skriva med krånglig skrivstil innanför pärmen....för det hör till:)

Lantlig Längtan sa...

Vilken härlig bok! Gamla böcker är så roliga att bläddra i och läsa. Speciellt när där finns fina bilder :)

levnadsglad sa...

Härligt!

Lantlig Längtan sa...

Hoppas ni hade en rolig familjedag! Glömde önska en trevlig vändag i telefon...
Vändagskram från mej :)