Ebba uppdatering


Nu är det absolut dags för en bild på mosters och farbrors söta Ebba. Hon som tar livet med ro och inte gnäller i onödan. Hon som är sötare än man egentligen får vara. Ser ni förresten att hon håller pincettgrepp? Hur sött som helst! Och bodyn!! Mina flickor fick aldrig bära så vackra hemstickade plagg, buhuu...

Helgen och morsdagen kom och gick och jag fick bekräftat att jag är älskvärd, snäll och smart! Underbara ungar som vet vad mamma behöver få höra, ha haa...speciellt med tanke på hösten och alla frågetecken över vad jag ska göra då.

Men jag tröstar mig med bibelordet "Människan tänker ut sin väg men det är Herren som styr hennes steg" som jag delade på instastories idag. Herren har nog planer för oss alla - jag tror bara vi måste vara tålmodiga och lyhörda inför honom.

 För alla ni som kanske funderar om jag jobbar inom vården längre så kan jag meddela att skiftesarbete inte lockar alls och numret från vikariebanken gav mig stress långt ner i hjärtroten. Jag är en människa som vill ha kontroll och vikarierandet blir snabbt rörigt och ger (om inget annat) dåligt samvete varje gång man tackar nej! Ett dagjobb tre dagar i veckan (inte alltför tidigt med tanke på barnen) vore perfekt men hur lätt är det att hitta sånt då man är utbildad inom vården.

Men nu är det ju sommar och strålande väder så vem vill nu fundera på hösten!








Inga kommentarer: