weekend med tid att umgås


helgen som gått har varit fantastiskt rolig!
hela min bullriga familj (utom min yngste bror) har varit på weekend utan barn - ja, Ruth var förståss med och en annan liten kusin som är beroende av mamma ännu.
vi var 14 styckna som tillsammans åt gott, spelade spel, badade bastu och bara umgicks.
otroligt vad mycket man hinner samtala då man umgås i tre dar.
vi bodde i en stor jaktstuga med mörka stockväggar, många sovrum och en stor spis i mitten som brann från morgon till kväll...
mysfaktorn var hög och måltiderna dukade givetvist med levande ljus och fina servetter.
och uppskärningar till morgonmålen var som värsta hotellfrukost.....
ja, där var en helt annan miljö än man har hemma....och det roligaste var att umgås med alla syskon och ingifta på samma gång, i lugn och ro!
nu får jag nöja mej med att elda i kaminen med luckorna stängda så ingen "liten" blir lockad att fylla på med ved i brasan....
men ordspråket, borta bra - hemma bäst, gäller ändå alltid!

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Låter som en helt underbar helg!! Nu är ni som nya då kan jag tänka mig! ;) Det gör gott att få komma bort hemifrån och bara njuta en stund, då blir vardagen så mycket roligare en tid igen! :)