a´la 70 tal

min mamma har tyvärr varit väldigt sparsam med att spara kläder som hon hade på 60 - 70 talet....hade hon tex sparat sin bröllopsklänning hade jag garanterat haft den då jag gifte mej....den var så underbar! här är dock en klänning som på nåt underligt vis överlevt och finns numera i mitt klädskåp.......en tunn, skön bomullsklänning......


**så för att lyckas bättre än mamma på den fronten ska jag härmed spara alla billiga plagg från HM så får Edith och Ruth ärva dem sen *ha haa**


ps....fotografen var ingen annan än 6 åringen.....därav kvaliteten ;O)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahhaa :-D

Jag kan tänka mej hur de gläds över H&M-plaggen sen..

Häftig klänning och snygg o glad modell!

H: Linkku (måst ju byt namn emellan tå jag kommenterar jämt)

Lantliga drömmar sa...

Haha, ja H&M-plaggen är säkert roliga att ha sen... ;)

Klänningen är hur härlig som helst! Vilket fynd! :)

Flickan på landet sa...

Uuu lalaa va snygg klänning :)

grinden på glänt sa...

Vad du ser fräsch ut i den. Härligt med en lite annorlunda klänning än de massproducerade vi andra har (från HM..). :)

Anonym sa...

Riktigt snyggt - och kul med återanvändning!