f r o d a s


det frodas och växer värrigare i vårt trädgårdsland, eller rättare sagt mitt trädgårdsland, hittills har jag inte sett nån annan av familjemedlemmarna (okej, ska medge att min duktiga syrra försökte hjälpa till en gång men det resulterade i att hon drog bort två spirande pumpplantor som hon tyckte likanade ogräs) stå på huk och rensa ogräs medan myggorna tävlar om vem som hittar det mest irriterande stället på kroppen att bita på!.......och nu sitter jag här och funderar på vem som i all världen som ska knaga i sej alla hundratals, gröna, salladsblad........

vi borde helt enkelt skaffa en kanin.......

men så länge jag är vid mina sinnesfulla bruk så skaffar vi ingen sådan....jag gillar helt enkelt inte kaniner, dom är lite småtråkiga djur! okej, det finns säkert många, många kaniner som är hur gosiga som helst och som man kan ha i famnen, hoppa hinder med och gå i koppel, men såna har jag ingen erfarenhet av......våra kaniner som vi hade under min uppväxt var sådana som sket i massor, rev armarna om man försökte ta i dem och hoppade nästan ur buren då man skulle ge dem mat (om de lyckades smita kunde ma bara drömma om att få fast dem) och kom man till buren utan mat så slank dom snbbt som blixten in i kojan - ta fast mej om du kan!

Inga kommentarer: