loppisrace och nymålat

loppisrace är på gång i esse, igår körde vi runt och spanade in gårdsloppisarna.....det inköptes mest kläder och leksaker. en ny, häftig, lampa till vårt blivande gästrum får jag nog leta efter på annat håll!

ps. L, sockorna passar utmärkt och var ett verkligt fynd!

golvmålningen får vi också kryssa av, done! och nu blir jag nästan lika hysterisk som mamma om nån går runt med tunga, vassa, saker tex en leksaksbil eller trälådan med alla färgpennor
 - tappa inget OCH akta golvet, ropar jag med lagom hög röst så att inte grannen ska höra genom de öppna vädringsluckorna (här måste vädras i dagarna tre) jag vill ju inte framstå som en nipprig , stressad mamma som bryr sej mer om släta golv än att barnen får leka fritt, med ett visst ansvar dock, i hemmet!

ja, det är jobbigt med det perfekta. hoppas det första, stora, hacket i golvet kommer snart så jag får börja slappna av sedan....för då är ju skadan redan skedd!!

1 kommentar:

Lyckolotten sa...

;) fint att dom passade! H.L