så är vi på gång med skolterminen

Äntligen är vi på gång med hösten, min absolut favoritårstid, och jag ska försöka sparka liv i bloggen igen. Första skoldagen har nu gått av stapeln och Seth och jag tycker att det ska bli riktigt skönt att vara på tumis på dagarna framöver. Ruth var väldigt ivrig att börja förskolan idag och hann dessutom tappa sin första tand lagom till starten så nu är allt helt perfekt enligt hennes mått mätt. Ivar fick en bra start i tvåan och Edith intog femte läsåren med stor iver. Jag känner mig så tacksam!

Nu ska jag natta barnen och söka efter nåt läsvärt, vad det blir återstår att se. Jag borde verkligen besöka bibban och låna en bok som man inte vill sätta ifrån sig. Eller så kunde jag ju börja med nåt virkprojekt i fina höstfärger...det vore ju nåt.

Ps. Vi brukar inte ha upp fötterna vid bordet i normala fall. Detta var väl ett undantag hoppas jag.
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, var har du hittat dina fina stolar? :)

Linda sa...

Härligt med skolstart och barn som vill fara till skolan! Likadant hos oss idag- bara glada miner. Lite nervöst för första klassisten som cyklade iväg på ny cykel dagen till ära. Och Hon som började 7:an var nog pirrig med- så mycket nytt! Hoppas ni har det lugnt o skönt du o Seth.

maria sa...

Stolarna är beställda från voga.com. De är ganska lätta och passar kanske inte så bra åt barn! Dessutom känns de inte så stadiga och jag hamnar nog att byta ut dem så småningom och placera dessa på andra ställen än runt matbordet!