bara vara...utan

 t  a  c  k 
för just det!
Att dina ord
ger ljus och förstånd
åt en enkel människa som jag.

Har tänkt mycket på sociala medier på sista tiden och tror att det är just dessa funderingar som kommer att ge mig gråa hår. Vara eller inte vara? Mata mig med vad? Följa vem?...och så vidare. Nu just är jag så mättad på alla instagram bilder så jag skulle kunna spy (hoppas ingen tar detta personligt).

Har du känt likadant?

Har faktiskt avinstallerat instagram och facebook från min telefon och det är skönt på nåt vis trots att jag upplever själv att jag inte kollar "så ofta". Men å andra sidan så finns det mycket givande att ta del av på instagram också och det gallras ju därmed bort samtidigt, men nu just känns det faktiskt som det rätta och min nyfikenhet får vila lite. För visst föder sociala medier ett behov av att veta vad den och den personen sysslar med...den väcker vår nyfikenhet (jo, jag vet att ordet "nyfiken" klingar illa men för egen del får sanningen svida ibland). Men till vad behöver vi den informationen egentligen?

Tja, så känner jag idag, så kände jag igår och flera dagar (veckor) före det. En slags matthet över sociala medier. Orkar liksom inte ta del av det. Hur jag känner imorgon vet Herren allena. Dessutom vill jag inte vara mamman som barnen ser med telefon i handen en stor del av dagen. Den får vila in i kökslådan istället. Den är trots allt inte sååå viktig.





1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra,att det finns någon annan som också är totalt less på all uppkoppling i dagens samhälle. I mitt jobb ser jag dagligen mammor som går med näsan ner i sin mobil,samtidigt som barnet vid hennes sida försöker få sig uppmärksammad. Blir så lessen över vad som tycks vara viktigare. God fortsättning på året!
Elisabeth :)