tre istället för en


Finn ett fel. Eller tre.
Muggarna.
Vem behöver tre muggar?
(på tal om tre istället för en så skrev jag om treenigheten idag då Karin funderade om skillnaden mellan Allah och vår Gud)

Hoppas det går bra för er, själv är jag inte lika låg som i måndags utan mår finfint (mitt rinnande öga är friskt och Ruth kan pusta ut, hon tycker inte att hennes mamma ska ha några åkommor alls utan vara frisk som en nötkärna). Läste från Matteusevangeliet 12: 46- 50 om Jesus familj och tycker det är ett så fint bibelställe:
"
Medan Jesus ännu talade till folket, stod hans mor och hans bröder utanför och ville tala med honom. Någon sade till honom: "Din mor och dina bröder står här utanför och vill tala med dig."Han svarade: "Vem är min mor? Och vilka är mina bröder?" Han räckte ut handen mot sina lärjungar och sade: "Här är min mor och mina bröder. Den som gör min himmelske Fars vilja är min bror och min syster och min mor."

Han är nog helt fantastisk den där Jesus och jag är glad att få höra till hans familj.

Inga kommentarer: