Skrivprocessen fortgår


Jag har försiktigt öppnat datorn igen efter en lång sommarpaus. Jag tror på att låta texter vila en tid. Att få lite distans.
Problemet jag fått nu, när jag går igenom texten, är att gilla det jag skrivit. Nu vill jag ändra på allt. Nästan. Jag ser alltför långa meningar. Jag ser en massa "så" och "men". Har nu tagit bort minst en tredjedel. Tack Nina för påpekandet! Jag ser också utfyllnadsmeningar som är helt onödiga. Men på nåt konstigt sätt vill jag sätta denna bristfälliga text i tryck. Trots alla fel. Jag vill att ett äldre barn eller tonåring ska läsa dessa andaktsboken och tänka: Att tro på Jesus är enkelt och naturligt. Tron hjälper oss i vardagen och kan bli ännu mer personlig.


Nu ska jag dock vika ner skärmen och dra på mig shorts (det är ju trots allt 18 grader) och länkskor. AE run står för dörren och det ska bli så kul. Jag hoppas dock att det utlovade regnet hålls på avstånd.

Inga kommentarer: