det ska in en gran innan julkänslan i hemmet infinner sej.....doften av barr...mmmmm!!....på tal om gran så ska vi (eller jag - gubben e inte så med på noterna) inte ha nån traditionell julgran i år......den ska ha lång stam och vara tät upptill, foten ska prydas av en stor gammal mjölsäck som jag fått av min morbror för ett antal månader sedan......den ska ha endast ljus och små tygstrumpor som jag ska börja sy idag.......kanske.........

hmmm....få se om min plan för årets julgran blir verklighet, det värsta är att nästan alla släktingar och vänner som kommer hit säkert tycker att den är ful....vi är ju alla så vana med den traditionella, vackra granen...........
........så kanske jag mesar ur..........

hoppas ni har det bra, snart ses vi på julfesten *SMILE*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, mysigt!
Ja, vi ses nog på julfesten :)

Anonym sa...

Så sant,
tog in två minigranar till advent,
och de ger stämning!

Precis en sån gran drömde jag om ifjol...
vilket slutade med att JAG
slarvade världens bautagran ur skogen...
Allt blir int som man tänkt...
men det är ju det som gör
livet spännande eller hur? ;)

Å, vad jag väntar och längtar
till julfesten.
Ska bli såå roligt att träffas!!!

Lantliga drömmar sa...

Ska bli spännande att se hur din (er!) gran blir sen sist och slutligen, om det blir som mor vill, eller om det blir nån slags kompromiss! :)

Ses absolut på julfesten! Vad tror du, ska jag ta bil?

sabina sa...

Jag skulle igen vilja ha en riktigt gammaldagspyntad gran i år, gubben e neutral i fråga, sonen säger JAAA och dottern totalvägrar. Hon vill ha mer åt disney-hållet. Få se hur det går! ;) Hur hade ni det i lördags? Vem red du? Är harmad att jag inte kunde komma men jag var och red hästen i Vörå i söndags och nu är jag kär!! Jag ska ta honom på prov i två veckor fr.o.m. lucia... Jippiiiiii!!!!!!!!!!!

klipposfia sa...

Har tänkt exakt det samma! Vem i hela friden har sagt att en gran ska vara smalast upptill å bredast nertill??? I år ännu ska vi ha den traditionella eftersom barnen har hittat en själva som var riktigt fin.....men framöver ska vi nog pröva ett som annat:) Int ska man bry sig om va släkten tycker! de får ju ha sitt de.....men tänk va kul att kolla reaktionerna:) ni borde montera en kamera som tar den första reaktionsbilden:)

Flickan på landet sa...

Mysiga bilder!

Jaa, om du vill får du gärna ha nåt program, själv har jag tagit lite modell av ditt program från fjolåret =0) Tyckte de var trevligt!!!

Ska bli kul att ses :)

Ivars sa...

Härliga julbilder du bjuder på! Vet du förresten om nån fixat nån liten julgåva åt dagklubbstanterna? Ifall inte nån annan tar på det kan jag försöka fixa till julfesten nästa fredag. Du brukar veta sånt... ;) Skön helg!