egentligen borde man ha kameran utanför dörren en dag som denna......-27 grader, solsken och mycket snö! vilken vacker vinter vi fått!! nu idag är jag mest tacksam över att vi inte behöver åka nånstans, inte starta nån kall bil....om vår gamla skrutt överhuvudtaget skulle starta.....
nej, istället för att förfrysa näsan är vi inomhus och jag har just plockat upp ett varav efter barnen...det blir några varv "upplockning" såna här innedagar. passar då på att visa hur vi har sofforna nuförtiden, mittemot varann....
hoppas ni alla har det bra! jag njuter av att plocka bort julen och längtar efter att köpa in en fräsch, pigg tulpanbukett!

14 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Alltid intressant att se hur du möblerat om! :)

Här är det också jul ännu, tyvärr, men till helgen åker den ut! Stjärnorna i fönstren får vara kvar en stund än, men resten ska ut, jag är så trött på allt! [hade velat slänga ut allt redan i början av veckan, men min kära mor "förbjöd" mig, för hon skulle minsann uppleva julen hos oss när hon kommer på kalas imorgon... :)]

Ja nu är det ljuvligt väder! :) Maken lockade ut mig på en lång skidutflykt när jag kom från jobbet, och du kan tro det var underbart!! :) Vi får nog vara tacksamma för att det är så vackert som det är nu!

Anonym sa...

Javisst är det fint ute nu. Men hua va kallt! Idag visar termometern -30.
Ja, här är det ett evigt plockas av leksaker också, tar aldrig slut!:)

Ha de bra i kylan!

klipposfia sa...

Hade faktistk kameran ut idag men då visade också termometern bara -15 och det räckte för att förfrysa handen halvt:)Här är det jul för fulla muggar ännu, men bara några dar till, vill verkligen ha bort det nu! Man känner sig så ren och lätt då man får bort det:)

sabina sa...

Det blir så fräscht när man fått bort julsakerna. Dottern frågade om vi är de enda som inte har jul mera. :) Tog nämligen bort den förra veckan.

Jag kommer nog inte att förtsätta rida på kvarnbacken men E gör det. Vet du när det börjar igen? Du kan ju komma och rida på min häst nån gång! Det vore kul. Speciellt sedan jag fått hem honom!

sabina sa...

Tyvärr kommer jag nog inte att kunna ta hem honom på ett år kanske om inget drastiskt sker, får se hur det blir... men så fort det blir så hör jag av mig! Du får nog gärna komma och rida till brorsans också om du vill! Jag prövade ringa igår till stallet men Lena svarade inte. Tänkte om det kanske börjar nu snart vore det ju bra att få veta det..

Anonym sa...

Hej,
hur har ni det på ana siido ååge?
Länge sen man sett till er...
Men du har säkert full upp på
dagarna nu!

Som sagt,
bilden av ert vardagsrum är så
HARMONISK.
Njuter var gång jag kikar in här!

En fin torsdag till er!

Ulrika sa...

HEj!

Håller med Caisa K, väldigt harmoniskt!
Jag flyttade också sofforna mitt emot varandra men det blev väldigt trångt här hos oss :D

Ha det bra!
Kram Ulrika

Ivars sa...

Ja kallt har det varit minsann. Skönt att det lättat lite så att man nu kan vara ute i pulkbacken och njuta av solen som äntligen tittar fram. Riktigt mysigt ser det ut hos er också med fårskinnet.. Skön helg!

Anonym sa...

Hej,
vad kul att hittat spår från dig.
Och vad spännande om du håller på svärtar ner :)
Här är det rostigt och brunt som gäller...
... men oxå lite färg.
Har varit och sökt tapeter till lilldamens rum,
och det finns så mycket fint att välja bland.
Tror dock vi satsar på lite romantik ;)

Skön helg!

Anonym sa...

Halloj,
jo är nog på väg till coccola.
Jag och systra mi har tänkt lifta med min vän L.
och taxin far 16.15 från esse.
Tänkte ta en tur på stan innan.
Vågar nog nästan lova att du ryms med ifall du vill :)
Du hör av dig isåfall!

Lantliga drömmar sa...

Hej du!
Läste på camillas blogg att du målat över tapeterna? :) Det är alltså svart-vitt som gäller ordentligt nu hemma hos er? :) Spännande, jag blir riktigt nyfiken på resultatet!

...och ja, jag ska ta mig i kragen snart och fixa lite fika, men nu är det "fullt upp" två veckor än (hemma åtminstone, gubben vakar på fredag och sover alltså...), men sen, ja sen ska jag nog bjuda hit er! :)

lifestyle sa...

Hejsan!
Väntar med spänning på bilder från dit nya målar projekt ;) ...ska bli intressant att se resultatet, blir säkert jätte fint!!

kram Heidi

lifestyle sa...

Tydligen har jag lifestyle som profil då jag kikar in här och lämnar spår =)
hälsn. lantlig längtan

Anonym sa...

Hej,
instämmer med Heidi´orna ;)
Ska blir såå spännande att se vad du hittat på!
Är säkert helt kanon, med svart i ert vita hem!!
Väntar på bilder
/
camilla :)