Vem stjäl våra lampsladdar?


Tänk att det alltid är lika. Varje år. Innan jag får hänga upp alla fina julstjärnor så måste det fixas, trixas och bytas. Man tappar nästan lusten. Tyckte att jag hade så många färdigkopplade sladdar med takuttag ifjol men nån har tydligen ätit upp dem. Eller bara behövt dem till nån lampa eller sånt...

Seths ögon börjar alltid glittra då nåt ska fixas och det tog inte många sekunder innan han hade verktygen snyggt uppradade ifall vi skulle behöva.  Vår lilla fixare!

Så. Nu hänger stjärnorna i fönstret (jag fick till och med kopplat två lampor till ett uttag - borde jag ha blivit elmontör?) och nu inväntar vi mera mörker så vi får myskänsla i vardagsrummet! Nu är det bara 11 fönster kvar då (fast jag tror jag hoppar över varannan i år)

Men snön alltså! Den borde koma nu...




1 kommentar:

LINDA sa...

Så gulligt av seth att plocka fram verktygen ��