Han som ingen blir besviken på


Kärlek i praktiken.
Ja, inte är det ju helt lätt. Egentligen ganska svårt. Ge utan att kräva något tillbaka - vi kanske inte direkt kräver något i gengäld men vi kanske förväntar oss något och just denna förväntan kan förvandlas till en besvikelse. Blir man ofta besviken i sitt liv så kanske en bitterhet slår rot. En bitterhet som sätter sordin i hemmets atmosfär och som tonar ner glädjen i våra liv. I Bibeln varnas det för just denna bitterhet. Låt inte bitterheten slå rot i ert hjärta.

Så visst ska vi försöka lägga alla våra förväntningar på Jesus istället för på andra bristfälliga människor. Bristfälliga människor som ofta helt omedvetet sårar varandra. Kanske bara genom att inte räcka till och inte ge av sin tid och uppmärksamhet. Jesus däremot gör ingen besviken. Tvärtom. Han fyller oss med liv. Ja liv i överflöd. "Se jag står vid dörren och klappar på. Om någon hör min röst och öppnar dörren så ska jag komma in till honom och dela måltid med honom och han med mig." / uppenbarelseboken

Hoppas ni får en sprakande och rolig venetiansk. Hos oss längtar 9 åringen extra mycket och imorse sade han med glittrande ögon "jag glömmer hela tiden att det bara är en natt kvar tills vi får smälla bomber". Jag borde nog ta en diskussion med honom om vad ordet glömma betyder i praktiken. Jag har nog några exempel i mitt eget liv då jag glömt (på riktigt)...om jag nu inte glömt dem!

Men före vi smäller raketer så ska undertecknad avverka två jobbskift så nu blir det lite tråkgöra såsom klädvikning och dammsugning innan.


1 kommentar:

Johanna sa...

Bra skrivet! ❤