Vår skoltjej


Om en vecka börjar Ruth i skolan. Hur spännande är inte det! Själv hinner jag som vanligt inte med. Inte alls. Är sommarlovet verkligen redan inne på den sista veckan.?! Snart sitter jag vid köksbordet och plastar in skolböcker med den andra inköpta plastrullen eftersom jag alltid brukar slarva bort den första som jag ivrigt köpt i förväg.

Barnen vill såklart ha nåt nytt till skolstarten och jag som inte varit på rea till stan alls denna sommar är helt fjärran från shopping. Jag blir liksom oftast matt redan av ordet shopping och känner mig som en man. Det finns så mycket annat. Trevligare. Shopping ger bara en massa "ha begär" och ger mig en "ytlighets känsla" som jag lika gärna kan vara utan (vet att jag som kvinna är lite udda i detta avseende och speciellt med tanke på att jag gillar heminredning men där har också ivern att äga prylar mattats av)  Här hemma har jag allt jag behöver. Vilken tacksamhet! Men barnen växer ju snabbt och ser till att undertecknad och hennes barn inte blir alltför anspråkslösa * ha haa *.

Allt gott till dig som klickat in hit. Ikväll har jag igen kvällsskifte och jag är tacksam att jag har så duktig 12 åring som tar hand om syskonen tills mannen slutar. Så enkelt.

1 kommentar:

Linda sa...

Ha ett bra arbetsskifte! Duktiga Edith som sköter!

Mvh storstadsshopparen som just nu sitter och äter vid friends . Nam nam.