03, mina föräldrar

ja, som alla andra här i världen har jag en mamma och en pappa
50 + några år båda två
dom lever lyckliga i sitt nybyggda hus sen tre år tillbaks
ja, åtminstone i mina ögon verkar dom lyckliga tillsammans
***
mamma arbetar med barn, hon studerarde till närvårdare samtidigt som jag.
vilket då störde mej lite, ja vem vill ha mamma till granne på internatet då man är 17 år *ler*(lyckligtvis var hon bara sista året i vasa - inriktningen)
idag skulle jag inte ha några som helst problem att studera med henne...kanske vi skulle söka in till sjukskötarutbildning båda två *smile*
***
pappa jobbar vid snellmans och berättar alltid för mamma när han kommer hem från jobbet vad arbetspolarna samtalat om på kaffepauserna....jag hoppas också att jag aldig slutar att intressera mej för hur min mans arbetsdag har varit.
***
frågan
-va har di sagt vi arbeiti ida, är en fråga jag är uppväxt med
ja, dom är roliga mina föräldrar men eftersom dom båda jobbar heltid är dom ju med ålderns rätt ganska trötta på kvällarna så när vi gästar dem brukar mitt motto vara
- ofta men inte så länge per besök

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Verkligen roligt att få läsa mer om både dig och din familj! :) Kul utmaning!

Välsignat Nytt År önskar jag dig och din familj!

levnadsglad sa...

va fint!