02, mina syskon

jag har 6 syskon...tre äldre och tre yngre

roger, äldst av oss alla....idag 32 år.
brodern som alltid hade städat och snyggt i sitt rum när vi växte upp.
alltså JAG slapp städa hans rum
är en pratglad teolog som gärna diskuterar trosfrågor bla.
gift med carina, har 4 barn, tre pojkar och en flicka
arbetar som lärare

magnus, 31 år
en humoristisk grabb med långt tålamod
gillade att sköta oss mindre syskon när vi var barn, speciellt sladdbarnet Matts
hade alltid sängkläderna huller om buller, och mycket dammtussar under
en äkta slarvmaja
är idag gift med jenny, har 4 barn, tre pojkar och en flicka
egenföretagare på musch...ja, dom gör väl hundkorv bla

kennet, 28 år
brodern jag var mest tillsammans med....
han gillade att prata och delade mitt intresse för hästar när vi var barn.
var liksom sin äldre bror, en slarvmaja med att städa i sitt rum
kalle anka tidningarna låg alltid långt in under sängen
är gift med johanna och har 4 barn, två flickor och tvillingpojkar
jobbar som styckare vid snellmans och har fotografering som extra buisness

mikael, 25 år
lillebror som alltid skrattar
gjorde allt för att reta mej när jag var med mina kompisar.......smög under sängen och tjuvlyssnade....
jag slapp söka tidningar under hans säng, han tillbringade ingen extra tid där...
gillade istället rejält arbete (han skulle bli bonde då han blir stor)
gift med johanna och har 2 barn, en flicka och en pojke
studerar som bäst till brandman i kuopio

annika, 24 år
den positiva systern med energi som räcker åt flera.
det hörs och syns då hon är i farten *smile*
har alltid, till skillnad från mej, alltid gillat att stå framför kameran och hade redan då hon var liten ett eget prydligt fotoalbum.
behövde nästan aldrig befatta sej med städning och bakning hemma,
sånt tog storasyster och mamma hand om
alltså, hon är lätt bortskämd
gift med andre (som är jensas lillebror)
studerar till socialarbetar, snart klar med studierna och blir då essebo!(vi har just påbörjat
byggandet av vårt dreamhouse!)

matts, 17 år
sladdbarnet som är bortskämd som bara den,
får sånt som vi inte fick så ofta... typ makupala
är till pappas stora glädje sportintresserad och de golfar oftar ihop
spelar också fotboll, i jaro
ska ta studenten och siktar in sej till jumppalärare....lycka till!

Inga kommentarer: