b e r o e n d e


viktiga beslut tar gubben och jag gemensamt. igårkväll gjorde vi ett nytt beslut - Ruth ska börja sova hela nätter i sitt eget rum. utan varm mjölk...utan välling. sagt och gjort. gubben satte omsorgsfullt fårskinnet på stolen brevid sängen och jag satt en timme på natten och hindrade Ruth att sätta sej upp och höja rösten efter mjölk! jämn fördelning mellan man och hustru....imorse, när Ruth och jag åt morgonmål 06:20 (efter att ha varit vaken en timme redan) sa jag åt henne med min lena, pigga stämma:

- Ruth, du får aldrig mera välling! (hon tror nämligen att morgonvälling intas nångång mellan 2 och 5 tiden på morgonen och börjar gnälla efter kvällsslurpen redan efter 18 tiden) vällingen har på nåt konstigt vis börjat styra hela lilla damen! hoppas vi gjort ett bra beslut nu! lär ju ska märkas om några dagar....

2 kommentarer:

Flickan på landet sa...

Låter jobbigt!Men man brukar ju nog oftast se resultat av det som man som förälder bestämmer sej för. Om man bara orkar kämpa på...*styrkekramar*

Lantliga drömmar sa...

Jobbigt, hoppas det funkar snabbt!

Här har jag tagit beslutet att inte ge någon välling alls, just för att undvika "välling-beroendet". Vi äter kvällsgröt och sen sover vi! (läs: ammar mellan 3 och 10 gånger per natt...) Funkar hur bra som helst! :D suck! :)