ge eller ta


syrran var på jakt efter ett skänk att ha i vardagsrummet. då kom jag på att vi har ett som jag stoppat ner i källaren och som vi inte använt på över ett år. glatt bar jag upp det och målade det....och nu, ja vad ska jag säga, nu vill jag ha det själv........tycker det passar så bra där under tavelramen......hmmm, det är ju saligare att ge än att få så vad ska jag? *ler*

å andra sidan kunde jag ju också ta in bordet från växthuset.....för nu behöver jag promt ett bord där....konstigt!

å tredje sidan kan jag inte ta i bordet för gubben tycker nog det är för shabbigt, tänk om han kastar det på soptippen då jag sover....

men å fjärde sidan....han sover alltid DJUPARE än jag.......

6 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Oj, det var inte lätt... Skänken passar bra där... Syrran skulle förstås bli glad om hon fick den kan jag tänka mig... Hmm... Kanske du kan ha den en tid, hoppas på att syster yster INTE hittar någon annan under tiden, och sen när du tröttnar LÅNAR du ut den, och tar den tillbaka igen om något år ifall du vill ha den då ;)

Från ikea skulle jag bli glad om du orkade ta följande saker åt mig:
-PATRULL petskydd (att sätta i eluttagen) 12 st/39 kr
- 2 st PATRULL låd-/skåpspärr 5 st/35 kr, alltså totalt 10 st/70 kr :)
TACKAR på förhand, och ha en kul resa! :)

Anonym sa...

Den nöten är svår att knäcka!!! Köp ett nytt åt Annika så kan du både äta kakan och ha den kvar!!!!!

Jenny P

Lantliga drömmar sa...

Ahaa, då ska jag fara in till Halppis nästa gång jag är till stan! Tack för tipset!

Nämen, så jag förstörde din dag :D ;) Vi måst ta på nytt en annan dag istället! :)

shampomanen sa...

Håller med jenny P.

:-D

Den är riktigt snygg där under tavelramen.

Minna sa...

Skänken passar jättebra under tavelisten ;) Men frågan är ju ge eller ta ;) Hoppas ni kommer överrens om nått ;)

Lantliga drömmar sa...

Du, jag sitter och funderar på klädhängare för grabbens kläder... Det finns tydligen nåt som heter HÄNGA barngalge, naturfärgade, 5 st för 39 kr... Om de är små, alltså, mindre än vanliga klädhängare, tror du du kan ta en förpackning av dem då också? Inget måste!! :)