s h i t

när det sk*ter sej så sk*ter det sej ordentligt......ursäkta uttrycket men det beskriver känslan jag har just nu allra bäst! när jag har bestämt mej för en sak brukar det gå bra en viss tid.......det kan gälla att motionera, äta hälsosamt, sluta bita på naglarna, att inte stressa, börja klä sej lite finare osv osv......men det behövs så lite, så lite, för att gungbrädan ska kippa över till andra sidan.....och man frågar sej, vart tog självbehärskningen vägen? kontrollen? hälsolinjen? det där jag-ska-klara-det? och när gungbrädan ligger på botten är det så svårt att få den balanserad igen...............det där med nya tag känns så utnött....... jag är precis som ett barn som gungar....upp ner upp ner upp ner upp ner......


chokladrutorna ni ser ovan får ni inte receptet av, det är inget att baka....man mår bara sk*t efteråt.....för det räcker inte med bara en bit, tro mej!! nej, ta en äppelbit istället och se glada ut!

5 kommentarer:

Linda sa...

Vad skall jag göra för att få receptet ;)

Flickan på landet sa...

*skrattar* du är så rolig du :) OCH jag känner så igen mej, har ingen självbehärskning alls...speciellt när det gäller godis o bakverk (tur att jag har receptet på dessa godbitar du visar :-D

Anonym sa...

Nämen Maria du har ju klarat dej hur länge som helst utan!!
Nu är du så smal och snygg så nu kan du nog äta en nougatruta, eller 2...eller 3..eller 4! (nå, vid 4 st går även min gräns, men du fattar!)

Väldigt bra jobbat säger jag!

("Vissa" klarade 2 dagar helt utan socker- sen gav jag upp. Allt eller inget är inte min stil. Klarar inte av det, har för dålig karaktär)

H: linkku

Anonym sa...

Ops! hE KOM 2 kommentar men du får radera.

:-)

H: Slinkku

Lantlig Längtan sa...

Nu blev jag påmind om att jag lyckats slarva bort receptet på dehär godbitarna... måste nog leta bland gamla tidningar, för nu fick jag lust att baka! Kommer ihåg att du en gång skrev receptet på en tidning åt mej :)

Ska vi sikta på en fikadag nästa vecka här hos oss? Denhär veckan har bara rusat iväg för vår del och nu ska jag ta tag i målarrullan och börja måla...

Ha en bra dag! :-)