resa bort, puts veck från hemmet


 
nu ska jag snart greppa ryggsäcken och hoppa i bilen med 13 andra damer och bege mig norrut.
resa bort, puts veck från hemmet
detta kan ju inte bli annat än roligt!
(okej, vi kan ju få punktering, problem med bilen eller rent av köra till skogs, inte få upp dörren till stugan och hamna att sova i uthusen, drabbas av magförgiftning hela bunten eller klanta oss med bastueldningen så att hela "hedenässtugan" brinner upp eller bli bestulna på handväskan med allt dess viktiga innehåll *pengar!*)
men detta hör isåfall inte till våra planer för helgen så det stryker vi!
 
vi ska shoppa, äta gott, umgås, bada bastu (om vi hinner) ha lite lekar/ohjelma och stilla oss inför Jesus.
behövs nåt mera? nej, nej.
det viktigste är nog egentiden, oma aika, time of my own, time off my children

innan jag åker hemifrån har jag givetvist tömt smutstvätten, vikt bort rena kläder, badat barnen, dammsugat och städat upp, och har frysen full med hembakt bröd.
mammasamvetet

 jag behöver knappast förklara nåt mer!

2 kommentarer:

Minna sa...

Ha så trevligt och njut av lite egentid :)

maria sa...

Tack :-)