b e s ö k


det är spännande tider hos oss denna vecka.
imorgonkväll, om Gud så vill, så får vi kristna vänner från Ryssland hit på besök, de ska vara här från onsdag kväll till måndag. Två pers ska sova hos oss, två hos syrran och två hos min kusin.  Jag hoppas, önskar och ber att vi får välsignade dagar tillsammans och att allt går väl (och att barnen hålls lika friska som de nu varit i flera månader - skulle det inte vara för typiskt att de skulle bli febriga och sjuka nu!)
 
planerna för långhelgen är:
torsdag öppet...vardag i Finland...typ...jag borde bjuda på chokladbollar till kaffet. 
 
på fredag åker vi med buss (start kl 14 från punsar bönehus) till Ylivieska församling, via kärkkäinen (på lite shopping), sen har vi samling i Siltala bönehus. (är nån intresserad av att komma med så finns troligtvis ngr platser ännu lediga, se här) hemkomst ca 23
 
på lördag har vi en brunch hos en annan av mina kusiner med lite sång och andakt.
på em lunch hos oss (japp, meningen är att jag ska fixa nåt ätbart åt ca 16 pers - wich me luck!)
på kvällen har vi sammankomst i bönhuset kl 19 och kaffeservering efteråt. Då får alla som längtat efter att prata ryska söka sig dit!
 
söndagen fortsätter med predikningar kl 14 och 19....Alexei (prästen från Petroskoj) ska hålla en predikan han också (kolla här)
 
nu ska denna dam söka sig under täcket och fara på mamma-barn imorgon....jag ska försöka unvika den där baknings- och städhysterin som brukar infinna sig för oss kvinnor då man ska ha övernattande gäster. (obs. gästwc:n är dock uppskurad, hur tjockt dammlager jag hade ovanför spegelskåpet tänker jag inte avslöja här....)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror inte ryska gästerna kollar var det finns mera och mindre damm.Jag tror att de känner sig så ödmjuka över att ni öppnar era hem.Det är som att få änglar som gäster.Lycka till