önskar oss alla ett välsignat 2013

 
snart är 2012 till ända
man blickar tillbaka på året som gått, vissa händelser gläds man åt,
andra händelser minns man med sorg i hjärtat.
ingen av oss vet vad det nya året för med sig, vi planerar och fantiserar, önskar och hoppas att 2013 ska bli ett välsignat år. Gud allena vet hur morgondagen ser ut. Vi får förtrösta oss på Honom.
En sak är dock säkert, denna skribent skulle inte vilja leva en enda dag utan Jesus vi sin sida, tänk om man skulle dö utan tro i sitt hjärta....hur i all världen kan människor i den stora vida världen bara ignorera livet efter döden?! Mitt hjärta gråter för dem som aldrig ens hört om Jesus som räddat alla i hela världen som tror på Honom.
 
 
Tack käre Gode Gud för året som gått,
för all den kärlek som jag av Dig fått.
När jag har Dig behöver jag inget mer,
Herre, hjälp mig att berätta om Dig till de som Dig inte ser.
Den frid som du i mitt hjärta tänder,
kan ingen annan ge, den kommer blott ur dina händer.
Ge styrka åt min svaga tro,
den är från världen till Himmelen en bro.
Vi ber om välsignelse över kommande år,
att många, många människor tron på Dig, Herre, får.
 
Amen
 
ps. på bilden ser ni Elia som har omsorg om sin katt, Cokis (Cokis "morbror" hette Jaffa och så har kusinernas katt fått namnet Pepsi...kul va! om nån får en väldigt blek katt skulle det ju passa utmärkt med Sprite)


Inga kommentarer: