vad är väl en bal på slottet

 
självständighetsdagen
sitter här hemma i soffan och har slötittat lite på självständighetsbalen, jag blev inte bjuden dit i år - heller!
men å andra sidan har jag inte behövt ställa mig hela dan med frissabesök, stylist, klädprovning och fjärilar i magen som de inbjudna troligtvist har tampats med. vi har istället haft en skön "hemma-borta-mamma-pappa-barn-vardag" med snöskoteråkning, pepparkaksbak och diverse besök hos vissa utvalda på schemat.
 
jag tittade också några minuter på filmen okänd soldat, men konstaterade att jag är för blödig och överkänslig för att titta på sånt. och då var detta bara en påhittad film, tänk på alla människor som måste uppleva krig i verkligheten. då krig är vardag.
 
vi får nog tacka Gud över freden vi fick i Finland. Må Han bevara oss i framtiden!
 
ps. till allmän kännedom så fick  jag njuta av att ha hembakt pepparkaksdeg i kylskåpet inatt, men det var syrran som hade knådat ihop den ;-) tack för det!

Inga kommentarer: