baka sandkaka



Baka, baka liten kaka.
Rulla, rulla liten bulla.
Mjöla och pricka den
skjuts in i ugnen.

Ja, ni kan ju bara tänka er hur barnen trivdes i den stunden! Att få leka med "äkta" grejer - det är grejer det.
Förresten så är det flera som frågat mig vad vi tänker göra med Smegen och svaret är att jag känner mig väldigt osäker. Vill spara det men har ju inget ställe för det nu, hmmmm....Har fått fina bud på det så jag kanske säljer men tanken måste mogna ännu. Drömmer ju, som alla andra, om ett eget litet sommarhus och där skulle detta kylskåp passa utmärkt. Men den drömmen är nog högst upp på hatthyllan än så länge (och kommer säkert alltid att vara där)
Men att drömma kostar ju som bekant inget.
Nu ska jag dock sluta drömma och börja ställa mig till missionsmagasinet med mina kära barn. Vi ska betjäna där hela två timmar och sen ska vi raka vägen till bönhusets basar. Våfflor med grädde utlovas där - jo, jag tackar!

ps. det nya, gamla, skåpet (som skymtar högst upp till höger) har inte fått nån ny färg ännu. Jag skulle liksom inte orka ta tag i penseln. Men det är i alla fall slipat. Alltid nåt.
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Spara kylskåpet! Blir det ingen sommarstuga så kommer det i alla fall att bli en massa kalas småningom: konfirmationskalas, examenskalas, förlovningskalas... Då är det bra med en extra kyl.