saktat men säkert kommer allt på plats


Golvet har torkat och möblerna och köksön har flyttats tillbaks till sina platser. Igår monterades det nya köksbordet upp och efter en veckas uppehåll så kan jag konstatera att det är den mest praktiska möbeln i hemmet! Att dessutom låta mannen välja köksbord var en bra idé! Nu har vi ett ljuvligt, massivt, träbord (som var dubbelt dyrare än mitt budgetbord) som bryter snyggt mot allt det svarta och vita här hemma.

På måndagen blir fönstren äntligen utbytta, i can´t wait. Tre tapetrullar beställdes idag och det kommer en helt ljuvlig tapet där bakom kökssoffan som min man kommer att tycka att är väldigt ful. Kunde inte ens visa den innan jag beställde för då kanske jag hade fått kalla fötter. Smaken är som baken.

Det var väl allt från denna ytliga renoveringsblogg denna gång. Nu sover den lilla snickaren med hammaren i vagnen (hans pappa har köpt en riktig hammare, men i en lite mindre modell, som han går runt med dagarna i ända). Dammsugaren ligger uppkrupen här bredvid mig på kökssoffan och mår gott. Hon gillar sådana dagar då barnen äter dåligt och "råkar" tappa många matbitar.

Inga kommentarer: