fogmassa och måltider

Igår kom de sista kaklen på plats och nu återstår det att bestämma sig för mörk eller ljus fogmassa, hmmm, gillar ju båda! För övrigt så är köket ännu långtifrån klart och jag väntar tålmodigt på de sista köksdörrarna. Detta projekt tar betydligt längre än jag kunnat föreställa mig och fönstren står fortfarande på gården och mitt tålamod börjar sina, det är så tråkigt att leva mitt i ett renoverings"kaos". Men vi kan ju alltid slipa och måla golvet i väntan på fönstermonterarna, men det projektet känns så jobbigt med tanke på torktiden! (då borde man ha en villa inom köravstånd så det skulle vara behändigt med barnen)
Här kommer en inspirationsbild till alla som funderar på öppna skåp i köket. Det är väldigt behändigt och man har en bra överblick. Japp. Rekommenderas.

Köksön ska inte ha några stolar sedan, tanken är att vi alltid ska äta vid köksbordet med gemensamma måltider, ögonkontakt och hela det köret. De senaste åren, eller egentligen sen vi flyttade hit för snart nio år sedan, så har vi alltid suttit utspridda på olika ställen vid måltiderna. 
Några vid köksön och några vid matbordet (förutom på söndagarna då vi har valt att hålla en lite "högtidligare" lunch). En liten detalj, som att äta vid samma bord, kan göra stor skillnad i långa loppet, speciellt med lite äldre barn. 

6 kommentarer:

Linda sa...

Ursäkta stavfelen

Linda sa...

Hoppsan! Verkar som om min kommentar försvann. Nåja. Det får vara så då ��

maria sa...

Äsch då, men du hade säkert tänkt ge komplimanger över det snygga innehållet i köksskåpen!

Anonym sa...

Ah, så fint det blir!!

Ett tips! Bildgoogla: lotta agaton kök.
Tycker det är så tjusigt och påminner lite om ert oxå.
Jag tänker att det köket har
nån mellangrå fog, dvs ej riktigt svart.
Snyggt och blir ej fullt så markant.
Kaklen dock i omlott där.

Eller så gör ni som oss,
M. fogade halva, sen fortsatte jag
och tog i misstag en annan nyans,
så här har vi både grått och svart,
och det funkar det också. He he ;)

bjorklund_sofia sa...

Varifrån är pallarna köpta eller har du funderat på att sälja dem? 😊

maria sa...

Säljer eventuellt om inte syrran ska ha dem men en annan har redan frågat så du är i kö efter henne 😉 det är ikeastolar, bosse, som är stadiga och snygga så jag rekommenderar dem!