Inspirerande sanning


Att se på livet.

Eller snarare att reflektera över våra tankar kring sociala medier. Det gjorde vi imorse i Esse församlingshem. Det var en intressant förmiddag och jag är tacksam över alla reflektioner jag fick ta med mig hem.

Denna bok, kaffestunder/Max Lucado, valde jag att ta som tack gåva bland många andra läsvärda böcker. Underrubriken på boken heter "inspirerande tankar om livets sanningar" och det var just den meningen som sa "klick". Så länge det känns inspirerande att blogga så tänker jag fortsätta och när jag tänker på ordet "entusiastisk" så får jag goda vibbar. En entusiastisk person ger energi vidare åt de som inte har nån egen inspiration för tillfället. De i sin tur kanske tar sig i kragen och försöker hitta inspirerande saker att syssla med. Nångång. Vissa dagar. Eller alla dagar. Det beror väl på vad vi är entusiastiska över. Vad som inspirerar oss. Sånt som ger guldkanter i livet.

Personligen så inspirerar sanningen mig allra mest och den tröttar aldrig ut mig. Tvärtom så ger den mig en ofantlig glädje, energi och rikedom. Samma sanning inspirerar Max och miljoner andra människor - Jesus - Han som är vägen, sanningen och livet. Han som lovat oss en inbjudan till Himlen genom Honom. Enbart genom Honom.

Det inspirerar.


Inga kommentarer: