Nåt nytt ryms inte in


"Jag borde köpa nåt nytt att ha på vardagsrumsbordet nu när jag får gäster på fredag och julprydnaderna är bortstädade" sade jag åt syrran ikväll då hon var instickande. "Borde du?" svarade hon och höjde på ögonbrynen "du har väl tillräckligt där redan"

Denna bild ska jag titta på då jag är 70 plus och saknar en tvååring i huset. Så här har bordet sett ut hela dan. Igår också. Och i förrgår...och...Till nätterna städar jag alltid bort det för att återfå nån slags "kontrollkänsla" (utom de nätter då mannen sover borta (som inatt)...då slappar vi)

Men en sak är säkert. Våran tvååring skulle ha ett betydligt tråkigare liv utan just detta bord.

Nu ska jag fara och sova med ett lättat hjärta. Operationen gick bra! Nu återstår några tuffa återhämntningsdagar och veckor för vår kära vän. Tack gode Gud att allt gick bra!




Inga kommentarer: