En stor dos Kristi kärlek i våra hinkar



Igår på morgonen när jag hörde på andrum så tyckte jag att liknelsen med våra personliga bägare eller hinkar var så talande och jag fick mig riktigt en aha upplevelse. Jamen så är det ju, fastän den egna bägaren är full av Kristi kärlek så behöver vi ändå be om mera och mera så att den genom oss kan flöda över till andra. Vilket härligt tankesätt! Lyssna gärna på andakten här. Citerar några rader från andakten:

"Vet du hur värdefull och älskad du är? 

Vi behöver nog alla få höra det gång på gång. Vårt inre är som en bägare eller hink som behöver fyllas på. Idag är min önskan och bön att du ska få en riktig stor dos av Faderns kärlek rakt in i din hink. Om bägaren eller hinken redan är full så ta emot det för då rinner det över genom dig. Om den är halvfull så ta emot det för då behöver du det för din egen skull, för att orka och för att må bra. För att leva och inte bara överleva. Och om din hink är på väg att bli helt tom ja, då är det här verkligen din dag för en dos av Guds kärlek.

Ibland är kärleken så nära, så ofattbar, gratis och självklar att vi missar den"



Inga kommentarer: