I mitt hjärta


Ibland tar jag fram vår egen bok "På väg" och läser några texter. Idag läser jag Evas text om att bevara och begrunda i sitt hjärta (tack Eva för att du delar med dig av detta). Jag tycker om textens innehåll och den ger mig själv en viktig lärdom och eftertanke. Jag får tänka på att vissa ord som jag får från min Gud inte är ämnad att delas vidare. Att vissa delar bara är ämnade för mig själv. Att låta det finnas mer på insidan än det jag väljer att dela med mig åt andra. Att verkligen försöka ta mig tid att begrunda innan jag delar vidare åt min nästa...det är inte alltid så lätt då man är en ivrig typ som jag. 

Jag får igen be Herren om vägledning här. Att Han uppmanar mig vad som är ämnad för mig själv och vad som är ämnad åt min nästa. En sak som jag vet att jag inte ska spara på utan istället vara flitig att dela med mig av är ju evangeliet - Guds erbjudande om förlåtelse och ett evigt liv. Detta evangelium gäller ju alla människor i hela värden och vi får inte tröttna på att dela med oss av detta - Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde son, för att den som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. Joh 3:16


Inga kommentarer: