Gemenskapskvällar för män


Exakt i dena stund samlas ett hundratal män i Närvilä bönhus till den första gemenskapskvällen för män som ordnas av LFF. Jag kan riktigt föreställa mig ljudet då de tillsammans stämmer upp i en psalm och den fina gemenskapen män emellan då de samlas inför Guds ord.
Jag önskar och ber att dessa gemenskapskvällar ska bli lika välsignade som våra kvällar för kvinnor har varit. Åtminstone för mig personligen så har dessa kvällar under alla dessa år en särskild plats i mitt hjärta. Vi har genom åren haft många intressanta ämnen som vi har fördjupat oss i och alltid med Kristus i centrum. Vilken välsignelse.

Jag hoppas att undertecknad inte har somnat då hennes man kommer hem. Jag vill ju veta hur det gick (fast när vi ska återge en händelse så använder jag många ord - han använder få).




Inga kommentarer: