Good enough


Kunde höra på henne i timtal utan att tröttna, Maria Sundblom-Lindberg. Hon har så mycket att ge! Ett intressant och viktigt tema också - vår självkänsla - den som till så stor del förklarar hur och varför vi reagerar på ett visst sätt i olika situationer. Man blir påmind om "jamen exakt SÅ är det" men det som är så självklart där och då är inte alltid lika självklart sen då man kommer hem.

Denna föreläsning var oberoende av människans tro (vilket jag har stor förståelse för såklart) och för mig är något så stort borta då Jesus inte nämns. Han är så A och O i allt och alla. Men det tar vi på måndag istället i Bosund (den föreläsningen kommer farligt nära och jag känner mig lite orolig strax innan jag somnar nu kvällarna före. Till all lycka har jag lätt för att sova.)

I dagens lösen var bibelversen så passande till gårdagens tema: "Tänk inte bara på ert eget bästa utan också på andras" Fil 2:4

Men för att kunna ge så måste man själv vara hel. Alltså behöver alla jobba på sin egen självkänsla.

Nu ska Seth och jag hoppa i kläder och bege oss på utlovad lunch. Seth ska bygga snögubbar med Amos i snön och jag hoppas de inte blir alltför besvikna då det vita snötäcket inte är så tjockt som det ser ut genom fönstret.

Inga kommentarer: