torsdags fix


Jag sitter och fixar missionsmagasinets väggalmanacka för 2018. Börjar året med min favorit bön ur dagens lösen (som jag skrivit tidigare här på bloggen).

en är Herren
en är verkligheten
en är kampen
otaliga är misslyckandena.
outtröttlig är förlåtelsen
himmelsk är nåden
gränslös är upprättelsen

Jag behöver inget mera denna regniga torsdag än outtröttlig förlåtelse, gränslös upprättelse och leva i den nåd som är en försmak av himlen. 

Dessutom har Seth och jag en deal - han har lovat att han alltid ska bo hemma hos oss och aldrig flytta bort. Idag behövde jag det löftet av min ljuvliga treåring då vi satt och myste i soffan. Om en sisådär 15-17 år är säkert känslorna helt annorlunda, ha haa...
Sedan Seth börjat vara några dagar i veckan vid dagis så har vi mera kvalitetstid tillsammans de dagar då han är ledig. Han har mognat så mycket redan av dessa dagisdagar då han varit borta från mig och det gör oss gott. Lagom gott. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Almanackorna är så fina, men en som jag skulle gärna ha dem i färg. Blir det bara svart-vitt igen eller trycker ni i färg också?
Mvh Ida S

maria sa...

Det blir nog bara i gråskala (tyvärr för din del) eftersom det passar de flesta bäst