y t o r


När man köper nåt nytt så blir det oftast ommöblering och i vissa fall måste nåt ut ur huset. Nu åkte det röda skåpet ut (till min mammas glädje - hon tyckte det var förskäckligt slitet och fult). Jag saknar färgklicken men får trösta mig med att vi har tillräckligt med färgklickar hursomhelst här hemma med klott/ritstreck, leksaker, kläder och sånt.

Detta skåp skriker efter ett nytt lager färg men jag sätter dövörat till (som jag gör med allt som inte intresserar mig tillräckligt mycket).

På tal om färg så har jag konstaterat att hela huset borde få sig en omgång med endera målarfärg eller ett mirakel tvättmedel. Helt otroligt hur mycket smuts som fastnar på alla tänkbara och otänkbara ställen och helt otroligt hur jobbigt det känns att åtgärda problemet!

Men det finns så mycket roligare att göra och jag väljer hellre det! Så snälla, syna inte lister, väggar, möbler och fönster så noggrant då ni hälsar på hos oss.

Eller om ni mår bättre så kolla - det sägs ju att man mår bra av att veta att nån annan är likadan! (och om jag med mina klottiga väggar kan få nån annan att känna sig mindre "städpressad" så bjuder jag gärna på det!)




Inga kommentarer: