lillajul ska vi fira i helsigfors hos syrran, ska bli annorlunda och helt skoj! detta innebär ju förståss en tripp till Ikea, jippiii!! Tänk att man aldrig blir mätt på att besöka detta varuhus! vi far ju hela familjen så det blir på barnens villkor, men de brukar gilla att vara med då det händer nåt *ler*
här ser ni lite av vad jag tänker handla, säger som Caisak - zink e znyggt! det blir nog en ganska grå jul hos oss, och lite rött och mest vitt....(det vita slipper man ju inte i första taget hemma hos oss *blink*)
ps lampan ska jag nog inte köpa i detta skede men den står på önskelistan.....dyr är den ju inte heller.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Znyggt :)
Måste få fixat ett par stationära lampor hit till arbetsrummet o funderar faktiskt att satsa på dess härnere.

Drömmer ju ännu om ikea på lördag... och jobbar hårt på att bli frisk. Apelsiner och vitlök i mängder... Ännu är det ett par dar kvar, så man kan ju alltid hoppas :)

Sist vi var så lämnade vi barnen i lekrummet, det tyckte dom var skoj... pratar ännu om det ibland :)

Anonym sa...

Så kul att ni också ska åka iväg på en trip!:) Skulle också vilja till ikea. Lampan nederst har jag i grovköket.
Fina grejer!:)

Mamsell Lufolk sa...

Snygga grejs! Hoppas du hittar ngt som du med gott samvete kan köpa, för visst är det som du säger, onödigt att köpa om det inte behövs. Man kan ju inte köpa allt man vill ha...

Annika sa...

Hörru syrran ser att vi inte behöver fa till Ikea. Lampan hänger okopplad i sovrumstaket (den kan du ta), lådorna köpte jag att ha över köksskåpen men de är för långa (de kan du ta) och så roskisen har jag gett bort åt mamma (den får du säkert också ta) allt finns hos oss :)

Välkommen till oss vår secondhand ikea butik!

sabina sa...

Oj, vad mycket fint! Burkarna skulle jag också vilja ha! Hoppas vi ändå ses imorgon! Jag ska ha en annan häst imorgon har jag bestämt!! :)

Ivars sa...

Va skoj att ni slipper på en tripp hela familjen! Ikea kan man aldrig få nog av. Å så finns ju leklandet för barnen att vistas i en stund. Tacksamt. Trevlig helg! :)

sabina sa...

Hej! Det var tråkigt att du inte kunde komma idag. Kände mig nog lite gammal... :) Vi var 4 idag, jag red på Lillen och det gick mycket bättre än på Kirre. Det var så roligt att få koncentrera sig på att rida och inte på maktkamp med hästen. En av de andra sa att hon ridit två gånger på Kirre och att hon tyckte det gick bra, så kanske det är personkemin mellan Kirre och mig som inte stämmer! Jag skulle också gärna ta en tur i skogen nån gång. Evelina tyckte det var så roligt i torsdags!! Vi ses på tisdag!

sabina sa...

Javisst är det på onsdag. Hade inte ens märkt själv att jag skrev fel dag! På tisdagen är jag nämligen på Ideapark!! ;)

Flickan på landet sa...

Låter kul med en trip till storstan. Ikea slutar aldrig att locka *märkligt*...direkt man går ut genom dörren vill man dit igen *ler*

Ja du, en bloggjulfest låter nog inte så dumt. Kanske jag borde ta och ordna en....*blink*

klipposfia sa...

Tänk så praktiskt att ha en syrra i Helsingfors! Borde ha en där jag med:) undrar vilken av dem som e mest intresserad....och det verkar ju som om du int ens behöver fa ti Ikea....allt är redan inhandlat, tänk va billit å bra:) Hoppas ni får en skön tripp i alla fall!

eirikas sa...

Njut av den annorlunda lillajulen! Man borde nog ha sina syrror strategiskt utplacerade för att kunna åtnjuta allt det goda som finns... Ha det bra :)