pardörrar en klar favorit hemma hos oss.......började dock fundera på varför vi satte dom snyggaste dörrar vi har här i huset på vinden. vi skulle ju njuta av dem mycket mera om de var på nedrevåningen, här vistas vi ju dagarna i ändan!
sprang en kväll omkring med måttbandet och funderade med min käraste (jag funderade, han satt tyst med en väldigt ointressant min) om vi skulle kasta om pardörrana där uppe mot glasdörren här nere.......
vet ni vad han svarade då - jo - hellre beställer han nya dörrar hit ner än byter bort de vi har på vinden.....jippii, borde smida hans tanke medan järnet är varmt *blink*

de skulle bli ljusgråa och inte så breda.......helt härliga och säkert helt dyra *suck*

5 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Kan riktigt föreställa mig MIN gubbes reaktion om jag nämnde samma sak, den skulle nog vara helt annorlunda än din karls... Undrar om jag skulle få söka ny bostad genast? ;)

Det skulle bli urtjusigt med pardörrar där nere, det skulle det verkligen! Från Backas snickeri borde ni få nya under 1000-lappen... Tror de pratade om ca 800 euro när jag frågade för ett par år sedan... Bara börja bearbeta jultomten ;)

Lundagård sa...

Visst skulle det bli snyggt med pardörrar där, mest praktiska med sådana är ju att de inte är så i vägen fast de är öppna. Billigast skulle ju vara att hitta gamla som någon skall byta ut mot nya men det är ju inte det lättaste att hitta. Försök med efterlysningen :-)

Anonym sa...

Ja, det vore faktiskt ursnyggt!!!
Skulle också jättegärna vilja ha dubbeldörrar nånstans i huset, men var??
Vill ju inte heller byta ut våra gamla..:)

klipposfia sa...

Ja du....ibland överraskar de en de där gubbarna:) men snyggt sku det bli! fast jag tycker ju inte det är nåt fel som ni har det precis.....fast jag förstår nog....man vill ha förändring helst helatiden:)

eirikas sa...

Känner igen det där; "-varför gjorde vi inte så?". Passa på och beställ nya dörrar medan gubben är på hugget :)