m e k o n o m e n

snickarbyxor i stl 104 är ju hur tjusigt som helst....men så klär ju allt en skönhet och alla barn är ju skönheter. dessa skulle passa precis lika bra åt en tuff tjej!


snickarbyxorna är köpta från mekonomen (hemsidan är tydligen inte riktigt klar än, de har nyligen öppnat) i jeppis...de är en klar favorit för lillkillen vår. speciellt billiga var de inte men ska det vara så ska det vara. och jag är säker på att kvaliteten är därefter!

ps. jag idgar inte barnarbeteskraft om nån trodde det, det duger inte mina barn för, he hee.......nej, nej, skämt å sido, sånt finns i alltför stor utsträckning och är inget att skämta om!
dessa snickarbyxor motsvarar tex andra barns fotbollsskor......vi föräldrar påverkar ju starkt våra barns blivande intressen och nu har en tanke slagit rot i mitt huvud......
min enda pojke ska bli en händig karl, en som fixar och grejar det mesta, minst lika duktig som hans pappa! och han ska aldrig gnälla över mammans projekt utan gladeligen ta itu med dem!

tror ni jag kommer att lyckas??
eller sitter jag om åtta år på läktaren och hejjar på Esse IK där min pojke, som inte kan spika in en enda spik rakt, spelar....ja, det får min lillkille själv bestämma....förståss!

men så länge jag KAN påverka så gör jag det...


pps. min lillkille somnade förresten med ett litet plåster på ena fingret, han stackaren hade slagit med hammaren lite snett idag......MEN han hade ett leende på sina läppar då han somnade och jag behöver inte känna mej som den hemska mamma som jag borde känna mej som!

4 kommentarer:

matilda sa...

åh, så fina. dom skulle saga gilla. hon rynkar istället på näsan åt prinsessklänningar!

Anonym sa...

Sött!:) Min kille går med såna byxor dagarna i ända, inga andra duger åt en riktigt arbetskarl;) (men han är ju lite större, 13 år fyllda)

Lantliga drömmar sa...

Snygga byxor! Låter smart att "fostra upp" en snickare, här ser det nog ut som att grabben följer sin pappa i fotspåren; igår, med ny vit jumper, springer han (rymmer inifrån) rakt ut till pappa som skruvar bilen, och in kommer han, motvilligt, efter en stund, full med olja på alla kläder och i ansiktet... Se oli sitten entinen pusero...! :)

maria sa...

Matilda: tuffa saga som fnyser åt prinsessklänningar ;-)

Heidi: heja bara...du får börja köpa enbart loppiskläder nu då!!