sakta men säkert

för två veckor sen köpte jag en tv mix godispåse åt gubben som han kan mumsa på medan han renoverar....snart har jag  tömt påsen......det säger en hel del om renoveringssituationen vi har!

MEN det går sakta men säkert FRAMÅT iallafall....sakta pga tidsbrist, säkert pga att det är min händiga man som gör det!

vi har just kommit till skedet då vi kan gå på golvet och inte behöver hoppa på spiror. vattenburengolvvärme är ditsatt  och jag vet en som kommer att svettas i torkrummet sen då kläderna ska hängas upp.....(i rummet bakom skorstenen kommer en minibastu, tvättmaskin, tvättlinor, och lite förvaring åt underkläder och strumpor till samtliga familjemedlemmar....i stora rummet, där man kommer in, kommer två duschar (vi duschar ofta många samtidigt hos oss så jag tror de kommer till nytta), ett badkar, byttan och handfatet)
Harvia sirius badrumsbastu

en sån bastu har vi klickat hem, den är 110 cm bred och blir varm på ett ögonblick *härligt*

3 kommentarer:

LB sa...

Kommer att bli så bra så, med minibastun och allt annat.

Du har lyckats bra om det finns godis i påsen ännu. Nästa gång ska du köpa djungelvrål eller turkisk peber- då vill J säkert arbeta hemma istället ;-)

maria sa...

ja, tror du det beror på godiset ;-) isåfall ska jag inhandla MASSOR....om det sku hjälpa!!

maria sa...

ps. LB, du har ju lovat att vi får komma och basta i er lyxiga strandbastu sen då den är klar så nu ska jag inte vara sämre.......

välkommen att bada i vår minibastu!! går ni dock upp mycket i vikt och blir breda om röven så får ni fara en i gången :-)