s i n n e n


mäniskan har ju 5 sinnen - syn, lukt, smak, känsel & hörsel. om nåt av sinnen är nedsatta så förstärsk nåt annat sinne. tex blinda människor har ju oftast en otrolig bra hörsel.

jag har ett sinne som är onödigt starkt vissa gånger....och det är luktsinnet!

 mitt luktsinne har under en lång period påmint mej om att vi har nåt skumt i vårt hus.....varje gång vi kommit hem efter att ha varit borta i minst två timmar så har en unken, obehaglig, oidentiferbar LUKT mött mej i dörren! och när vi kommer hem så har jag alltid gnällt! ja, ni vet, äkta kärringgnäll åt gubben.
- känner du inte hur det luktar unket här hemma?
- NEJ! svarar han. punkt slut. såhär doftar vårt hus......(acceptera faktum LADY)
och jag känner mej, ännu en gång, som den lataste kvinnan i världen som låter hemmet lukta som en soptipp. 
och jag har kämpat på i min ensamhet, skurat roskisskåpet ofta(re än vanligt), tvättat kylskåpet ofta(re än vanligt), försökt hålla munnen stängd så länge som möjligt......osv......INGET HAR HJÄLPT!

min man, han som tycker att vårt hem ska lukta såhär, har nedsatt lukt! det blev bevisat igår när han, efter påtryckningar från den gnääälliga kärringen, tog lös spisfläkten och hittade en död, rutten....
.........mus........
på insidan av spisfläkten! hur länge den legat där, 20 cm från mitt huvud när jag kokat mat, vet jag lyckligtvist inte!

SPISFLÄKTEN är nu på vädring på obestämd tid!

5 kommentarer:

Eva Thylin sa...

Fy bubblan vad äckligt!

maria sa...

javisst, jätteäckligt.....

MEN skönt att hitta nåt att skylla lukten på :-)

Eva Thylin sa...

Jep, du hade rätt ännu en gång :P

Minna sa...

du påminner om min mamma :) hon känner ALLTID en unken lukt ;)

Isabella (med musfälla) sa...

Mysteriet löst!!!

Bra så. :-)

Fast det var lite äckligt, det tycker jag också.