s u n d a. . .t a n k a r

 
 
 

gemenskapskväll för kvinnor drar, till min stora glädje, igång igen.
att det krockar med min allra första lektion i ryska är väldigt lessamt...men om jag slutar tidigare på ryskan och kommer lite för sent till bönhuset så får jag ju en del av båda två!
temat på måndakväll kl 18:30 är sunda tankar i en sund kropp. och alla som vill vara med är hjärligt välkomna, i risöhäll bönhus finns många, många stolar!
ett alltid lika aktuellt tema för kvinnor i alla åldrar...hur ser vi på vår kropp som Gud har skapat?
hur stor del av våra tankar kretsar kring just kroppen och det egna utseendet.
vad är sunt....egentligen?!

....och hur kan man få hjälp med att fokusera mindre på jaget.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa du.Nog har jag tänkt många gånger vad vi håller på med,det är nästan så jag tycker att vi tänker för mycket på utseendet och glömmer hur själen mår.Visst ska vi hålla oss i form men jag tänker ibland på ,vem vill vi visa upp oss för?.Jag tror att våra män faktist gillar oss fastän vi inte är trådsmala.En liten varningsklocka

maria sa...

så sant :-) mår man bra på insidan så syns det på utsidan också, och då syftar jag inte på om man drar storlek S, M eller XXL....värre är det med ett snyggt yttre men med insidan i ett kaos.....