sorterar och funderar


Fredag, jippii. Håller som bäst på att sortera lite barnkläder och leksaker. Helt otroligt vilka mängder som finns i alla skåp och då tycker jag själv att jag inte köper så mycket kläder och prylar. Seths spolarsäng ska bytas ut mot en barnsäng och han får flytta i ett gemensamt rum med Ruth här på nedre våningen. Spännande! Ruth som sovit två-tre år på vinden tycker det ska bli så kul att flytta ner igen. Men först måste vi hämta sängen till Larsmo som vi köpt via findit åt henne...men först måste jag ta en lång kaffepaus och njuta av att han som rör och för med allt jag plockar sover sin eftermiddagsvila.

Sånt hos oss idag. Igår hade vi ju inspirationskvällen och vi är så glada över det stora intresse, vi var runt 120 personer. Jag hoppas att alla andra också tyckte att föreläsarna var intressanta att höra på. Ulrika föreläste bla om  "självmedkänsla"  och det var ett nytt begrepp för mig, ett intressant ord som rymmer mycket. Bella föreläste bla om vad som "ger mer än det tar" och att hitta balans i livet och kunna mixa träning så det blir en fin symbios med resten av livspusslet....och ja, så sa hon också att vi ska sluta jämra oss över bullamagar, det är ju ändå en ganska liten del av livet.

Som ni ser så gick färgerna på serveringsbordet i vårens pigga färger. Ljuvliga vår, we want you!

Inga kommentarer: