blomdoft och kloaklukt

Gläder mig åt min nya blomma som jag fick av en vän. Så fin och precis i min stil! Förutom denna så finns det fyra kaktusar i vårt hushåll (och då räknar jag med alla de blommor som jag inte köpt till utsidan) Det är nåt med blommor och jag som inte går ihop och jag har slutat att ens försöka. De dör så fort jag planterar ner dem i en kruka.

Så denna sommar får alla utekrukor stå i lidret och samla damm. Och på nåt vis så saknar jag dem inte ens. Jag blir nog aldrig en sån kvinna som reser söderut på våren för att se på alla vackra blommor. 

Men gott doftar de ju iallafall. Annat som inte doftar så gott är ju kloaklukt.
Bara för att nämna den mest aktuella doften i källaren hos oss.
Suck(a mitt hjärta men brist icke).
Till all lycka så har de fin fin utrustning vid firman, asentajagroup, så man enkelt kan leta efter problemet i avloppsrör med en kamera (som är fast i en lång vajer och kopplad till en skärm så man ser "innehållet").
Och till all lycka så har jag världens händigaste man! (som har så mycket arbete i sitt liv nu just så skulle jag gå i hans skor en dag så skulle jag flippa ur).
Problemet uppkommer väl sen om vi inte hittar något problem med rören, så nu hoppas jag på en spricka som går lätt att reparera så är vi av med lukten sen...

Så det var dagens hälsning från oss. Nu ska jag inta en eftermiddagskaffe och så småningom bär det iväg på fika till bosund. Så roligt!

Inga kommentarer: