vilodagen

Gårdagen i bild. Måla. Måla. Måla. Vi har mer än 3000 meter panel som ska få två varv färg på sig (närmare 7000 meter. 7 kilometer. voi ho ho).
Det knepigaste är dock att underhålla en tvååring som mer än väl skulle hjälpa till.

Igår kväll då jag cyklade runt och spanade in röda fasader så svängde jag in till byns mysigast gård/trädgård och där fick jag ett fint tips på en lite mörkare kulör än den traditionella "vanha punainen" som vi hittills målat med. Den heter "italiensk röd" och den kulören kommer vi att måla med framöver.

Men först en vilodag mellan allt målande. Det är en liten utmaning med vilodag då man är mitt inne i ett projekt och bara VILL måla men samtidigt så får man ju reflektera på vad vilodagen är ämnad för. Det handlar ju inte om att jag är så slutkörd så jag måste sova ikapp lite. Nej. Det är så mycket mera än det. Att helga vilodagen är så mycket mera än vila. Tack gode Gud för den. För mig handlar det främst om att försöka (lyckas gör jag ju inte) lägga allt i Guds händer; såsom mina känslor, min tid och mina tankar. Lite mindre jag och lite mera Jesus. 
Allt är av nåd.




Inga kommentarer: