han som ÄR


Den andra advent påminner oss om att Han ska komma tillbaka i sin stora härlighet.
Då ska ingen längre tvivla på Honom. Han som ÄR.

"Mamm, int kommer väl Jesus tillbak ida då vi ska ti fremands. Det vill jag int", sa Ruth med lite panikartat röst i söndags då jag hämtade barnen från söndagsskolan. Jag kunde inget annat än småle åt hennes uppriktighet och hennes barnatro. Hon vill inte att Jesus ska komma ännu för hon har så mycket roligt hon vill uppleva i sitt liv. Jag känner lite samma sak. Det finns så mycket fint att uppleva. Det finns så många människomöten jag ännu har framför mig. Alla dessa möten som berikar och lär.

Men samtidigt. Tänk att få se Jesus komma tillbaks till denna värld som den kung han är. Tänk att få se skyn spricka upp i ett ljussken som ingen i världen tidigare skådat. Den stunden överglänser nog allt annat och då harmas vi inte längre över allt det roliga som vi hade inplanerat.

Allt det som gläder oss idag bleknar nog i jämförelse med den stund då vi får se Honom ansikte mot ansikte....men tänk vad det ändå är trögt att riktigt tro och se framemot detta på riktigt. Där deep inside. På nåt vis så klappar mitt hjärta mycket snabbare vid tanken på de nya köksstolarna som kommer på fredag *blink*. Men det är ju ett väldigt mänskligt beteende, ha haa....

Inga kommentarer: