I Midvintertid



Igår kväll bänkade jag mig på kyrkbänken i Jakobstads metodistkyrka tillsammans med Eva och ramade in julhelgen med den fina konserten "I Midvintertid". En helt underbar stund (ni som har kalendern tom ikväll ska söka er till Kokkola där det ordnas samma konsert ikväll). Jag borde ha haft mina flickor med för dom skulle garanterat ha gillat när Riina framförde "Frozen låten" Let it go. Lite otippad låt just där och då låt men ändå helt rätt! De framförde också min favorit julpsalm "Giv mig ej glans" och den var helt underbar.

Mera konserter under 2017 får väl bli mitt nyårslöfte. Och flera cafébesök. Det är ju så avkopplande och framförallt gott att inta sitt kaffe på andra platser än hemma i soffan ibland.

Ja, det var nyårslöften men ännu har vi ju flera fina dagar kvar av 2016 och nu ska sängen bäddas och barnen snytas.  




Inga kommentarer: