Firarsvängen på påvallsfolk


Idag firar vi Seth, 3 år, med ett rejält glas mjölk.
3 år!
Jag får nypa mig lite i armen för att fatta. Men efter att jag bytt småkaliser på honom en sju -tio gånger per dag kommer jag nog minsann att fatta att vi har en treåring i huset som borde bli torr. Hmmmm...de andra barnen har varit "pottmogna" vid tre års ålder så att vi ska fixa detta måste vi ju tro! (fast nu känns det verkligen inte så)


Vår midsommartjej som blev 12 år har vi också firat men ännu borde vi pricka in ett gemensamt fadderkalas för dessa två, den äldste och den yngste. Men att få det att passa för alla inblandade är nog näst intill omöjligt. Nu inkommande helg har vi ju sommarmöte här i Esse och samtidigt får vi gäster från Ryssland i en vecka. Så vi får ta det som det kommer helt enkelt med alla kalas och sånt. Huvudsaken att alla mår bra och har fina sommar dagar!

Men helst inte fina sommarnätter. Inatt satt jag klarvaken i vardagsrummet och såg hur solen vaknade till liv där före fyra nångång.  Jag vaknade mitt i natten pga av ett bibelställe som jag kände att jag borde ta i beaktande till en kvinnokväll i oktober och det kändes lite hopplöst att sitta där mitt i natten och förbereda en föreläsning som ska hållas om mer än 4 månader! *gäsp*. Nej, jag kan inte börja bli nervös inför detta nu redan. Nervös kan jag bli natten före istället. Eller två nätter före. Inte nu.

Men samtidigt får jag ju tacka Herren som ger mig material att tala om och att han uppmanar mig att läsa hans ord (fastän det råkar vara mitt i natten). Utan hans handledning och vägledning, kärlek och omsorg så skulle det nog bli soppa av alltihop och han om någon vet hur trög jag är att läsa hans ord. Ännu trögare än tjock sirap.

Vill avsluta firarsvängen med att citera en del av en andakt som jag läste (inatt):

"Du kommer aldrig att bli allt som Gud avsåg att du ska bli förrän du tar emot Hans kraft. Jesus visste att vi inte skulle ha förmåga att leva ett riktigt liv på planeten jorden utan kraften av den Helige Ande och därför sänkte Han precis den kraften. Jag finner mig själv be denna bön flera gånger om dagen för att jag är en sån desperat kvinna: Helige Ande, fyll mig med din kraft! Jag vill ha allt det Du har åt mig, jag vill ha Dina gåvor och Din frukt. Jag vill ha Din kraft mer än något annat idag."


Inga kommentarer: