Räddningen


Kaffe. Morgonens räddning nr 2. Känner mig trött och lite hängig. Hostan är envis och vi har lite för mycket program varje dag. Helst skulle jag dra "na gamalt över me" och bara vara.
När jag kom hem i fredags efter lägret var jag jättetrött. Det hade varit intensiva dagar och jag blev förvånad över hur urlakad jag var. Sen på lördag var vi hela dan vid stjäre med många andra, på söndag hade vi grillträff med min familj hos brorsan, idag är det släktkalas vid Svedja och på onsdag har vi grillfest med kusiner från pappas sida.
Bara att dra upp snorn och fortsätta vara social och glad...ha haa...
Dessutom gapar kylskåpet tomt och jag borde fara och storhandla mat på fm men det känns som att bestiga mount everest.

Men jag har lärt mig så mycket under mina 33 levnadsår och det är att när jag är trött och hängig så är jag egentligen hungrig efter Guds ord. Så Bibeln blir morgonens räddning nr 1. En räddning man ofta liksom glömmer bort. Denna morgon passar det utmärkt att läsa ur psaltaren. Tänk vilken "medicin"! Tänk vilken rikedom vi har i Bibeln!

"Jag har alltid haft HERREN för ögonen, han är på min högra sida, jag skall inte vackla. Därför gläder sig mitt hjärta och jublar min ära. Också min kropp får bo i trygghet. Ty du skall ej lämna min själ till dödsriket, du skall ej låta din fromme se förgängelsen.
Du lär mig livets väg. Inför ditt ansikte mättas jag av glädje, av ljuvlighet på din högra sida för evigt"
Psaltaren 16

Amen i Jesu namn. Denna dag kommer att bli sååå bra!

Inga kommentarer: