dags igen

snart är det igen dags för det obligatoriska frissabesöket. jag besöker lite för sällan frissan...oftast sparar jag klippningen så länge att hårtopparna ser ut som kycklingfötter och det är för pinsamt att fara till frissan.....vilket leder till att jag skjuter upp det ännu längre, vilket leder till, ja ni vet.....denna gång ska jag klippa så jag får lååångt och tjockt hår....he hee.....
för övrigt gillar jag frissasnack väldigt lite, ja, jag kan säga att jag ogillar frissasnack! jag har varit till samma frisör ca 3-4 gånger på raden och varje gång har har jag svarat på dessa frågor:
1: är du ledig från jobbet idag? svaret leder till frågan ....
2: hur många barn har du? sen den obligatoriska följdfrågan
 3: hur gamla? (som om hon sku bry sej) färdigt med barn avdelningen....nästa är
4: var bor ni? svaret leder till fråga
5: har ni nybyggt hus, eller har ni renoverat?.........denna procedur tar vi VARJE GÅNG, joka kerta, every time......*SUCK*
mina barn sköter snacket 12 h per dygn!! när jag har kommit mej så långt som till frissan ( ca 2 ggr per år)...vill jag vara tyst och njuta av att nån pysslar om mitt hår som annars är (lite för ofta och beroende på humöret under håret) utsatt för en het plattång, hårtork eller "skruvlocktång" .

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med av allt mitt hjärta! Orsaken till att jag sällan är till frissan heter "olidligt frissasnack" Kan man blunda och låtsas snarka några tag?

LB sa...

voi nej. Nu blev jag pinsamt medveten om hur förfärligt nött mitt hår är! MÅSTE verkligen boka frissatid/frissamtid. för visst är det frissamt med de eviga frågorna. Tanken är god från deras sida, men det är skönt då det är tyst ibland.

Sen har jag flera gånger varit till en frissa som kammar hårt över öronen. Många gånger medan hon klipper! Det gör ont och river, men hon kammar på hon,rakt över öronen.(känns som att riva öronen med ett rivjärn)Najs....not.

Lundagård sa...

Nu har jag ju knappt vad jag kommer på besökt en frissa så kan inte riktigt sätta mig in i situationen men kan tänka mig att jag skulle vara mer besvärad av att sitta tyst än att inte prata. :-) Hur som helst skulle det vara kul att låta någon annan göra något helt nytt med ens hår, men där är jag rätt så feg så det blir hemmasaxen...

Och ja, byta dag, visst, fast egentligen har jag ju lite svårt att släppa kontrollen :-) men det kunde säkert vara desto nyttigare då! :-)