bakom kulisserna



sällan tar man kort bakom kulisserna.....denna gång borde vi ha gjort det!
 
Elia kröp upp och ner på vardagsrumsbordet minst sjuttioelva gånger en kväll då han var på besök. Då kom jag på att vi absolut måste fota skönheten. Syrran fick hålla upp bakgrunden (ett vitt mörkläggningsgardin som för längesen sett sina släta dagar) Gubben min vaktade (efter mild beodran) så att inte lillkillen skulle falla ner från bordet, eller försöka krypa igenom gardinen där han hörde att mamma fnissade, och jag knäppte halvsuddiga kort i det dunkla ljuset...
det kunde ha blivit bra om inte dagsljuset hade lyst med sin frånvaro, om man inte sku ha behövt vara rädd att Elia skulle falla från bordet och om bakgrunden inte skulle ha skakat så..
.
nästa gång tar vi det på riktigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är absolut bra på att fota,kanske är det om man kan kalla det så,släktofel.Fortsätt med att fotografera så har du snart ett eget företag:TITTA HITÅT

maria sa...

släktfel ? nu blir jag ju nyfiken vem detta är ;-)

ps, på tal om att fota så är jag en helt vanlig klick, klick männiksa som inte ens orkar lära mig alla instälningar som jag har på kameran...:-)